Frakt 39 kr inom Sverige, fraktfritt från 500 kr. Frakt 99 kr inom Norden.
Ingen produkt  
Till Kassan  

Köpvillkor

Priser
Alla priser på varor i butiken är inklusive moms. I kassan ser man det totala priset inklusive frakt och övriga avgifter.

Beställning
När du skickat en beställning så får du en orderbekräftelse via e-post. När vi sedan skickat dina varor får du även en bekräftelse på det.
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning hos oss.
 
 
Betalning
Hos oss kan du välja mellan flera olika betalningsalternativ:
 
Faktura - Vi erbjuder dig faktura genom Klarna. Du har 14 dagar på dig att betala, och kan i lugn och ro klämma och kämma på varorna innan du betalar. Det tillkommer ingen fakturaavgift.
 
Kortbetalning - Du kan kostnadsfritt välja att betala direkt med ditt Visa eller MasterCard. Vi erbjuder dig säker kortbetalning genom Klarna.

Direktbetalning - Betala direkt via SEB, Handelsbanken och Nordea.

Leverans
Vi levererar till alla nordiska länder.

Land Frakt Leveranstid
Sverige 0-39 SEK* 1-4 dagar
Norge 99 SEK 3-6 dagar
Danmark 99 SEK 3-6 dagar
Finland 99 SEK 3-6 dagar

*Fri frakt vid köp över 500 kr


Är leveranstiden längre står det utsatt på produktens sida. Om beställningen är försenad och du inte godtar ny leveranstid så har du rätt att häva köpet. Om en beställning innehåller varor med olika leveranstider så skickas varorna i samma paket när alla varor kommit till oss. Vi skickar paketen med Postnord.

För beställningar från Norge dras momsen automatiskt av från varornas pris, det slutliga priset ser du i kassan.

 

 

Öppet köp
Du har full retur- och bytesrätt i 14 dagar. Det innebär att du kan packa upp varan och titta närmare på den. Du får dock inte ha börjat använda varan eller tagit bort några lappar. Vill du skicka tillbaka en vara fyller du i det formulär som ligger i paketet och skickar med det med varan du vill skicka tillbaka. Du står själv för returfrakt.
Har du betalat med kort eller direktöverföring via bank kommer återbetalning ske till ditt bankkonto inom 14 dagar från att vi mottagit returen. Har du betalat med faktura kommer du bli kontaktad av Klarna inom 14 dagar för återbetalning.
 
 
Reklamation/Fel vara
Vid reklamationer eller om vi har skickat fel vara mejlar du oss på sissela@babyrino.se. Om varan är trasig går vår hantering snabbare om du skickar med en bild på den trasiga produkten.
Har du betalat med kort eller direktöverföring via bank kommer återbetalning ske till ditt bankkonto inom 14 dagar från att vi mottagit returen. Har du betalat med faktura kommer du bli kontaktad av Klarna inom 14 dagar för återbetalning.
 

Babyrinos hantering av personuppgifter i enlighet med GDPR

 Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, så som namn, efternamn, kontaktuppgifter, ordernummer, betalningshistorik, betalningsinformation, produktinformation etc för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet.. För att Babyrino ska kunna uppfylla de lagliga krav som ställs i enlighet med bokföringslagen och penningtvättlagen sparas dessa uppgifter. Syftet med en sådan behandling av dina uppgifter är dels för att kunna uppfylla de lagkrav som ställs på Babyrino, samt för att kunna hantera din order, eventuell reklamation av vara, eller i enlighet med reglerna om produktansvar och produktsäkerhet kommunicera och/eller informera till kund om produktlarm och produktåterkallelser.  

Huvudsakliga uppgifter om dig har inkommit till Babyrino när du lagt din order hos oss, uppgifterna fylls i av dig som är kund vid köp. I vissa fall kan uppgifter om dig hämtas från s.k. tredje part. De uppgifter vi kan komma att samla in från tredje part är följande: Adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter till dig samt uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag

 Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Insamlig av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet. Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden inte fullgöras och du kommer inte att kunna genomföra ditt köp hos oss. 

Att hantera eventuell ångerrätt är nödvändigt för att vi ska agera i enlighet med konsumenträttslig lagstiftning och därmed följa en rättslig förpliktelse.. Dina uppgifter kommer att sparas så länge du är kund hos oss. 

 Dina personuppgifter behandlas huvudsakligen av Babyrino. Men i de fall det är nödvändigt för att Babyrino exempelvis ska kunna uppfylla sina åtaganden enligt köpeavtalet kan dina uppgifter komma att delas med s.k personuppgiftsbiträden.  Vilket innebär att andra företag behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. Exempelvis transportföretag som levererar varor hem till dig eller till ditt postenombud, företag som hanterar betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer), IT-tjänster som hanterar Babyrinos tekniska support, underhåll av IT-lösningar och nödvändig drift. 

- Transporter (logistikföretag och speditörer) för att kunna leverera varor hem till dig eller till ditt postombud samt för att kunna hantera eventuella returer

 - Betallösningar (kortinlösande företag, banker och andra betaltjänstleverantörer)

- IT-tjänster (företag som hanterar nödvändig drift, teknisk support och underhåll av våra IT-lösningar)

 

För att kunna marknadsföra våra produkter i sociala medier kan Babyrino dela bilder på Instagram och/eller facebooksida med samtycke från motpart. De uppgifter som behandlas är namn och/eller alias på Instagram eller Facebook. Den information som kan sparas är exempelvis bilder på ditt barn. Vi ber dig alltid om samtycke innan vi delar din bild eller information. Dina uppgifter finns lagrade i våra sociala medier så länge du har gett oss ditt samtycke. Informationen och bilder tas bort om samtycke inte längre ges.

Personuppgiftsansvarig är Babyrino/Leon Tancred. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring , ta tillbaka samtycke eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av  dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på sissela@babyrino.se. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.


Information och bilder
Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment.

 

Tvist
Vi har som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.